Minulla oli tiistaina terapiakäynti. Teimme suunnitelman keväälle. Alamme työstämään lapsuuttani jotta paranemisprosessini käynnistyisi. Toivoin tätä itse. Tiedän,että depersonalisaatiohäiriöni on sieltä lähtöisin ja minun on kohdattava jälleen kivuliaita muistoja. Olen luullut olevani sujut menneisyyteni kanssa, mutta en ole. Olen varttunut alkoholistiperheessä ja nähnyt asian sillä tavalla, että äiti on alkoholisti ja isä on juonut hänen seuranaan. Saattaa olla, että on paljon muistoja, joita en kertakaikkiaan tavoita. Hypnoosissa ne saattaisivat aueta. 

Olen yrittänyt miettiä, mistä ja miksi lihomiseni alkoi. Valokuvista päätellen olin jo muistaakseni viisivuotiaana ylipainoinen. Lihosin hirvittävää tahtia 10-vuotiaaksi asti. Sitten tuli vastaan pituuskasvu joka tasasi ylipainoani, mutta ei poistanut. Olen painiskellut paino-ongelmani kanssa siis koko elämäni. Tällä hetkellä olen kutakuinkin normaalipainoinen. Hieman voisin vielä pudottaa, mutta olen ihan ok itseni kanssa. Olen aina painiskellut muutenkin ulkonäköongelmien kanssa. Lapsesta saakka olen tiennyt olevani aina porukan rumin. Se oli selvää jo lapsena. Olinhan lihavin ja pukeuduin typeriin vaatteisiin. Viime vuosina olen rohkaistunut ja tuntenut itseni yleensä normaalin näköiseksi. En vertaa itseäni muihin pakonomaisesti. Seurustelu on tietenkin nostanut itsetuntoani sekä ystävät.

Minulla on ollut monta päivää hyvä olo. Olen aika varma ettei minulla ole melkein vuoteen ollut näin normaalia tietoisuudentilaa. Se on vaikuttanut mielentilaani vähintääkin positiivisesti. Olen jaksanut tehdä asioita, käydä kaupassa ilman rauhoittavia lääkkeitä ja mielialani on ollut hyväntuulinen. Kävin todella syvissä vesissä päälle viikko sitten, mutta olotilani on kohentunut hetkessä valtavasti. Uskon, että uusi lääkitykseni on vaikuttanut asiaan. Olen myöskin ollut hetken juomatta alkoholia. Kahviakaan en uskalla nykyisin juoda, vaikka kaipaan sen makua aamuisin. Lisäksi olin viime viikonloppuna baarissa keikalla. Se saattoi auttaa osaltaan. Altistin itseäni olemalla meluisassa paikassa ihmisten ilmoilla.

Odotan innolla paranemistani. Rakastan elämää ja elämistä. On paljon opittavaa ja tehtävää elämässä. Haluan saada kaiken irti siitä.